This tongue attends to the geopolitical and historical dimensions of learning environments—their colonial, clinical, racialized, gendered, and sexualized legacies, among others. Far and wide, formal and informal learning environments can be cruel as much as enabling. How can wild tongues intervene in rigid, normative environments? Slowly chew on ideas in order to digest, absorb, and transform them. This tongue provides support for conceptual considerations and dissident knowledges (epistemologies). It invites you to situate queer pedagogy within a present and urgent need for survival; to ground it in bodies, land, legacy, ancestors, and ongoing growth and change; to open it up to a diverse relationship to/of space_time.
Esta lengua atiende a las dimensiones geopolíticas e históricas de los entornos de
aprendizaje: sus legados coloniales, clínicos, raciales, de género y sexualizados, entre otros. A lo largo y ancho los entornos de aprendizaje formales e informales pueden ser tan crueles como facilitadores. ¿Cómo pueden las lenguas salvajes intervenir en los entornos rígidos y normativos? Masticar lentamente las ideas para poder digerirlas, absorberlas y transformarlas. Esta lengua provee un soporte para consideraciones conceptuales y conocimientos (epistemologías) disidentes. Te invita a situar la pedagogía queer_cuir dentro de una presente y urgente necesidad de supervivencia, a enraízarla en lxs cuerpos, la tierra, el legado, lxs ancestrxs, el crecimiento y el cambio continuos, a abrirla a una relación diversa con/del espacio_tiempo.
Diese Zunge widmet sich den geopolitischen und historischen Dimensionen von Lernumgebungen – u.a. ihren kolonialen, klinischen, rassifizierten, vergeschlechtlichen und sexualisierten Erbschaften. Lernorte, formale wie informelle, können grausam sein, aber auch ermächtigend und aktivierend. Wie können wilde Zungen in ein solch starres, normatives Umfeld eingreifen? Kaue die Ideen langsam, um sie aufnehmen, verdauen und umwandeln zu können. Diese Zunge unterstützt abtrünnige konzeptionelle Überlegungen und widerständige Erkenntnisse (Epistemologien). Sie lädt ein, Queer-Pädagogik in einem gegenwärtigen und dringenden Bedürfnis nach Überleben zu verorten, sie in Körpern, Land, Erbe, Vorfahren, stetigem Wachstum und Wandel zu verwurzeln, um eine diverse Beziehung zu Raum und Zeit zu eröffnen.